Hier volgt het regelement met betrekking tot deelname aan het kampioenschap van de 

– Dutch GT Series –

1. Deelname 

Aanmelden kan op verschillende manieren. Ga op de website naar ons contactformulier en laat een bericht achter. Via onze Facebook of Instagram kun je ook een bericht achterlaten. Wij komen dan zo snel mogelijk bij je terug!

De minimumleeftijd bedraagt 16+

DEELNAME AAN SKYPE EN WHATSAPP IS VERPLICHT

1.1       Iedere Woensdag rijden we om 20:30. 

1.2        Instellingen: 

Weer: Dynamisch 

Schade: Volledig 

Opwarmronde: Ingeschakeld 
 
 
1.3.1     Indien je niet aanwezig kan zijn moet je jezelf op raceday voor 18:00 uur afmelden in de whatsapp-groep van jouw divisie of via een privé bericht naar de beheerder van de divisie! Bij twijfel heb je tot maximaal een kwartier voor de start om je alsnog af te melden! 

1.3.2     Een coureur dient minimaal 80% van het seizoen aanwezig te zijn(18 van 22 races). 

Er zijn uitzonderingen. Bij aantoonbaar werk in 3 of 5 ploegendiensten hanteren we de 75% regel  

Legitieme redenen voor afwezigheid zijn werk en familieomstandigheden 

1.3.3     NO SHOW 

Een niet legitieme reden of helemaal niet afmelden is een NO SHOW. Na 2 no shows behoud het beheer het recht om zijn/haar stoeltje te vervangen door iemand op de reservelijst. 

1.3.4     De lobby van de game en skype geprek zullen om 20:00 opengaan. Er is dan een oefensessie van 30 minuten. Vanaf die tijd zullen er onder alle deelnemers meerdere uitnodigingen verstuurd worden om deel te nemen. 

De deelname aan de Skype (mits je deelneemt aan de game) is VERPLICHT met een WERKENDE headset!                      

1.3.5     Bij deelname aan de party zal er van iedereen verwacht worden dat er NORMAAL omgegaan wordt met elkaar! 

Hierbij valt te denken aan Respect naar elkaar toe en elkaar hoe dan ook in waarde laten! Bij 1 van deze overtredingen zullen er direct maatregelen getroffen worden! 

Verder zal er tijdens de kwalificatie verwacht worden dat de gezellige praat terug gebracht zal worden tot een minimum. Dit is zodat mensen zich kunnen concentreren op hun rondje! (heb respect voor elkaar en zorg voor een beetje stilte!)  Zorg dat je elkaar gewoon kan horen als iemand een snelle ronde ingaat.  

2. Racing 

2.1.     Kwalificatie  

2.1.1    De kwalificatie bedraagt 20 minuten.   

Ga je je pitbox uit en de baan op KIJK GOED OM JE HEEN! Dit zodat je niemand in de weg rijdt. Geef in Skype aan zodra je de pitstraat verlaat zodat anderen dit ook weten. 

Ga je na je opwarmronde je snelle ronde in geef dit dan aan! Noem je eigen naam met het bericht dat je je snelle ronde ingaat! Zodat iedereen die voor je rijd hier rekening mee kan houden! (DGP SANDR010 Hotlap) 

Rijd degene voor je ook in een snelle ronde dan heeft diegene het recht zijn lijn te behouden! Hij was immer eerder bezig! 

2.2.     Main Race (48 min) 

2.2.1   PITSTOP: In Race 1 is er een verplichte pitstop die je moet maken. Hierbij is een bandenwissel verplicht! 

2.2.2   Gridprocedure: We doen een rollende start. Bij de start van de race rijden we per 2 naast elkaar met een snelheid van 60 km/h. Bij het signaal GREEN GREEN gaat de race van start. 

2.3      Sprintrace (12 min) 

2.3.1  PITSTOP: In deze race is een PITSTOP NIET VERPLICHT! 

2.3.2  In Race 2 draaien we zelf de uitslag van Race 1 om

Gridprocedure: Bij GREEN GREEN gaan we allemaal links rijden. Één van de beheerders zal dan de juiste posities voor iedereen roepen waarna iedereen die in kan nemen. Hierna rijden we in de juiste formatie. De leider dient een minimum snelheid van 90km/h aan te houden. Bij het einde van de ronde gaan we allemaal double file rijden en roept de leider bij start/finish GREEN GREEN

2.4  TIJDENS DE RACE 

2.4.1 Neem je deel aan de race en raak je achterop en je besluit op het circuit ‘Return to Pits’ te gebruiken, dan volgt er de eerste keer een waarschuwing en de keer daarna automatisch een kwalificatieban voor de eerstvolgende race! Het is zeer hinderlijk als iemand als ghost rondrijdt. Als je wilt stoppen is dit enkel toegestaan in de pits. 
 

2.4.2     Tijdens de race gebeurd er natuurlijk heel veel!  

In de openingsronde en vooral in bocht 1! 

VERGEET NOOIT DAT JE EEN RACE HIER NIET WINT! 

Geef elkaar de ruimte om deze later terug te winnen. Inhalen mag maar doe dit natuurlijk verstandig en zo clean mogelijk! 

Bocht 1 zal dan ook STRENGER beoordeeld worden. 

DO OR DIE ACTIES hebben we niets aan!  

2.4.3   Het verdedigen van je positie is uiteraard toegestaan! 

Dit moet je doen zelfs zolang dit binnen de regels valt! 

WIJK 1 KEER VAN JE LIJN! Als je zelf weet dat degene achter je zo dusdanig sneller is geef je verlies dan ook toe! Hier zul je zelf profijt van hebben doordat je minder tijd verliest!

3. Puntentelling 

3.1 Main Race 

1e. 20 Punten    6e. 10 Punten 

2e. 18 Punten    7e. 8 Punten 

3e. 16 Punten    8e. 6 Punten 

4e. 14 Punten    9e. 4 punten 

5e. 12 Punten    10e. 2 Punten 

3.2 Sprintrace 

1e. 10 Punten    6e. 5 Punten 

2e. 9 Punten      7e. 4 Punten 

3e. 8 Punten      8e. 3 Punten 

4e. 7 Punten      9e. 2 punten 

5e. 6 Punten     10e. 1 Punt 

3.3 Pole en DOTD 

Pole Position: 1 Punt 

Driver of the Day: 1 Punt
 

4. Incidenten en Straffen 

 
4.1     Neem een gameclip op door middel van het indrukken van de Xbox knop en druk daarna op X, ook kunnen er clips opgenomen worden via streamingsdiensten zoals twitch. 
 
De opgenomen clips dienen voor de volgende dag om 23:59 te zijn gestuurd naar de hoofdsteward, alle clips die na deze deadline worden ingestuurd zullen niet behandeld worden. Zie 4.3 wie hoofdsteward is. 
 
4.1.1     Er zal na de deadline een beoordeling van de ingezonden clips worden gedaan door ons stewards team. Waarna er na uitspraak van hen een steward rapport op onze website gepubliceerd zal worden. Via de Whatsapp mededelingen app groep zal er gecommuniceerd worden wanneer er tot publicatie is overgegaan. 
 
4.1.2     Na publicatie van de straffen heeft iedere betrokken coureur tot 12 uur na publicatie de tijd om in beroep te gaan bij de hoofdsteward van jouw divisie. Hierna zal het incident door alle hoofdstewards beoordeeld worden waarna er zo spoedig mogelijk een eindoordeel komt. 

4.1.3    De ‘RETURN TO PITS KNOP’ mag enkel gebruikt worden als je in de pitlane bent! Als iemand van het bestuur of de streamer dit toch ziet dan komt er de eerste keer een waarschuwing en de tweede keer een kwalificatieban. 

4.1.4    Straffen die de game zelf uitdeelt dienen door ieder zelf afgehandelt te worden. Wij zijn daar als bestuur niet verantwoordelijk voor. Tenzij er een glitch is in de game en je een goed argument hebt, dan word hier naar gekeken. 

4.1.5    VLAGGEN: Probeer goed te letten op de verschillende kleuren die links bovenin het scherm verschijnen. Wit betekent een trage auto op de baan. Geel betekent NIET INHALEN. 

Blauw betekent dat je aan de kant moet gaan voor een snellere deelnemer. Zwart/oranje betekent dat je de pitstraat in moet om je auto te repareren. 

4.2 Straffenlijst 

1 strafpunt 

Gevaarlijk Rijgedrag(GR)  

Veroorzaken aanrijding(VA) 

Negeren Blauwe Vlaggen(NBV) 

Ophouden in kwalificatie(OiK) 

Gevaarlijk Terugkeren op de Baan(GTB) 

Bewegen in Remzone(BIR) 

Coureur van de Baan Dwingen(CBD) 

2 strafpunten 

Veroorzaken te Voorkomen Aanrijding(VVA) 

Aggressief Inhalen Schade Veroorzakend(AISV) 

Standaard straf 

Gebruik maken van Reset to Track is een straf van 10 seconde en 2 licentiepunten 

Tijdstraffen zijn niet van te voren vastgesteld. Stewards kunnen kiezen tussen tijdstraffen vanaf 5 seconde tot een maximum van 30 seconde in stappen van 5 seconde(5, 10, 15, 20, 25, 30). 

4.3     Licentiepunten 

Na 8 strafpunten volgt automatisch een kwalificatieban, bij 16 strafpunten een raceban. Mocht een tijdstraf niet toepasbaar dan zal de tijdstraf omgezet worden in strafpunten: 

5s = 1 strafpunt 

10s = 2 strafpunten  

15s = 3 strafpunten  

20s = 4 strafpunten 

25s = 5 strafpunten30s = 6 strafpunten 

Hoofdsteward GT: JOZILIAN

> Belangrijk< 

Bij Schelden/Respectloos gedrag zal er direct een officiële waarschuwing komen. Wordt daar geen gehoor aan gegeven dan zal je DIRECT verwijderd worden!